Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

måndag 24 september 2007

helgen

Har varite en toppen helg, men ack så jobbig!

Lördagen började med att stressa in till frennarp och gå på barnloppis med Ida. Hittade en jättefin bamseovrall till Oliver för 150kr och ett par bruna mjukisbyxor för 10kr... Simon fick inget...
När vi ska åka hem säger Ida att dom inte kan komma till festen på kvällen för hennes gubbe är sjuk. Blir lite ledsen, men lyckas dölja det. Tredje återbudet... Känns ju lite...

Stressar hem och städar och fixa inför kväll. Halv 4 kommer mina päron och hämtar barnen som ska sova där över natten. Sen halv 5 kommer Jessica och Mange. Snackar lite och jag kommer på att det är dax att hoppa in i duschen...klockan är ju 5. Folket kommer 6. Samtidgigt kommer jag på att jag glömt göra kladdkakan!!! Slänger snabbt ihop den och hoppar in i duschen. Då kommer jag på att jag glömt ta tiden. Slutar med en något bränd kladdkaka! Men den vände vi bara på! Det var nog ingen som märkte det.
Festen blev så lyckad! JAg och Helen pratade gamla minnen och skrattade så vi grät! Alla tittade lite konstigt på oss...2 idioter som pratar jättefort och dessutom samtidigt och skrattar hysteriskt.
Åkte in till stan och drack tequila...mums...hamnade på Valetine. Träffade Camilla som jag inte sett på många år. Drack lite cider och messade Jonasponas, som råkade sitta 2 bord bort. Märkligt sammanträffande!
Sen vinglade vi bort till pastavagnen och åt lite och sen åkte vi hem.
Väl hemma fick vi pumpa upp luftmadrassen till Jessica och Mange. Halv 5 kom vi äntligen i säng.
Jag vaknade halv 8 och kunde inte somna om igen...JOBBIGT! Klockan 10 väckte jag Conny och sen väckte han Jessica och Mange alla var såååå pigga men det var ju dax för släkten att komma kl 14 så det var bara att se glad ut.

när kl var 19 hade alla åkt hem, vi la barnen och käkade pizza. 20,30 så gick vi och la oss och tog med oss Oliver som fått feber och låg och yrade. Han vaknade till och sen somnade vi kl 21. KL 23 vaknade jag att Oliver låg och skakade som attan....tog med honom upp i köket...gav honom dricka och mer ipren. Sen somnade vi igen 02,30.
Simon vaknade kl7. Jag var inte pigg då....
Har sovit 9 timmar på 2 dygn....gött!

Men jag hade såååååå roligt i lördags! Måste göras om snart.

Inga kommentarer: