Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

torsdag 27 mars 2008

morgonpigga Simon

Simon är helt klart morgonpigg... Han tycker att 04.40 är en bra
tid att gå upp på. Det tycker inte hans mamma! Försökte få
honom att somna om men inte. Eller han somnade till och
vaknade sedan av Connys väckarklocka... Alltså ni fattar! Han
vaknar innan Conny ska gå upp och jobba! Suck!

Det är -11 grader ute just nu! Det är på tok för kallt! Och Om 2
timmar måste jag gå ut. Oliver ska ju till dagis.
Och på tal om dagis kom hemskaste brevet på posten igår. Dom
ska göra om på Olivers dagis. Nu är det 3 stycket 1-5 års grupper
och dom ska göra om det till 1st 1-3 års grupp och 2st 3-5år
grupper! Iofs är det bra för det blir lite mer åldersanpassat. Men
det betyder att Oliver och Simon inte kommer vara på samma
avdelning. Och att vi inte får samma underbara personal till
barnen. Dom är verkligen toppen på Olivers avdelning.
Men hela min planering gick i stöpet. Och då är det inte lätt att
vara Mimmi. Tyckte inte det var så farligt att Simon skulle börja
på dagis eftersom han skulle ha Oliver hos sig hela tiden, men nu
kommer han ju inte ha det så får jag lite ångerst... Är ett möte på
dagis om det den 16 April.

Idag ska vi in till stan och fika med Anna, en gammal
jobbarkompis från Eko. Har inte sett henne på typ 3,5 år så det
ska bli kul!

Inga kommentarer: