Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

torsdag 19 mars 2009

2 jobbiga dagar

Gårdagen var ingen bra dag. Började med att gå till optikern och fick reda på att jag har använt mina linser för mycket så mitt öga har inte fått tillräckligt med syre. Därför har blodkärlen i ögat dragit sig in över hornhinnan. Så nu ska jag få speciallinser och dessutom måste jag använda mina glasögon mer, inte bara mer utan till och med mycket mer.

Sen igår kväll när jag lagt mig så kände jag att jag antagligen fått urinvägsinfektion. Efter att inte kunnat somna på 1½ timme så klädde jag på mig och åkte till akuten. Men det visade inget, även om doktorn sa att det kunde vara UVF så jag fick åka hem utan nån medecin. Kom hem och gick och la mig, men kunde inte somna på en bra stund. Min gissning är att jag osvit ca 3½ timme i natt.

Sen vaknade jag imorse och det hade inte blivit bättre. Så jag ringde viktoriakliniken och fick en tid halv 12. Så jag åkte till skolan och var på svenskan 1 timme sen pkte jag till doktorn. Och nu visade prover på UVF och jag kunde åka och hämta min pencillin! Woho! Tycker jag kunde fått det i natt. Jag visste ju var det var.....

Men men. Nu sitter jag här och mår allmänt kasst. Är trött som en gnu men vill inte sova ännu!


Dagens Twilightbild

1 kommentar:

Jessica sa...

såååååå HOT HOT HOT!! Habba habba!