Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

onsdag 31 mars 2010

Lillkillen blir stor!

Oliver blir stor på tok för fort! Tyckte att han växte dom dagarna jag var sjuk och han tog hand om mig, hämtade dricka och fixade mackor själv.

Sen igår trillade jag på uppfarten när jag skulle gå ner och slänga skräp i soptunnan. Då kommer Oliver som ett skott, frågade om det gick bra, när jag sa nä så sa han: jag tar den och tog soppåsen och gick och slängde den och kom tillbaka och skulle hjälpa mig upp! Han är så duktig, han är ju bara 4,5 år! Börjar bli stor!

Men det han sa nu på morgonen tog nog priset! När han tagit på sig sina skor och jackan så säger han: Jag har en lös tand! Och mycket riktigt hade han det! Ena framtanden där nere är lös! Min bebis! Eller ja det var ju ett tag sedan han var bebis, men det känns som igår, och nu tappar han tänder!

Detta är en helt ny del i föräldrarollen, som jag inte kan nånting om! Lite skrämmande men oxå spännande!

Inga kommentarer: