Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

fredag 2 november 2007

Dissad

Vi pratade lite om julen här hemma i helgen. Och JAG vill ju gärna vara hemma i jul, för att ta sig nånstans med 2 så små barn är ett helt projekt, speciellt om man ska vara borta hela dagen som är på julafton. Vi skulle behöva ha med en resväska med kläder, blöjor och mat. En väska till varje unge dessutom en varsin säng till dom. Alltså mycket lättare att stanna här hemma där allt finns. Och eftersom min sambo är världens bästa så fick jag som jag ville! Och vi skulle bjuda in mina föräldrar och syster eftersom vi firade med Connys förra året.

Nu har jag bjudit in dom, och dom kommer inte. Min syster har hund och jag och Conny har 1 regel. Inga djur i tvrummet. Och därför kommer dom inte. Det är synd om hunden som får ligga utanför dörren där den kan se oss och dessutom kommer vi tillbringa den mesta tiden i köket. Det är ju där vi ska äta och fika och i stället för att sitta i soffan och snacka skit kan man ju sitta i köket. Det är ju mest under Kalle och julklappsutdelningen som vi kommer vara i tvrummet. Men detta funkar inte för min syster. Eftersom hon är ensam så vill ju inte mamma och pappa lämna henne ensam på julafton. Vilket jag förstår, men fan vad jag känner mig dissad.
Liksom det är en hund, hon vet inte om det är julafton eller vilken dag som helst. Förstår så klart att min syster tycker om sin hund, det gör jag med. Men jag tror inte hon mår dåligt av att ligga där på julafton om hon inte gör det annars! Eller har jag fel? Vet hundar att det är julafton?
Är bara så ledsen och besviken, hade verkligen sett fram emot att dom skulle komma hit på julafton. Kunde inte i min vildaste fanatasi tro att dom skulle säga nej till en jul med oss. *gråter*

Helst skulle jag vilja att DU kom hit och fira jul med oss...

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att du är lite ledsen nu då!! därför så kommer det en SUPER STORA kram till dig från lilla mig!! :D hoppas det hjälpte lite iaf!! Puss gumman!!