Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

måndag 5 november 2007

Galen elektriker!

När dom byggde detta huset måste dom haft tag i en galen elektriker eller så var han fan full! I princip ALLT går på 6 ampersproppar och det är kopplat på alla möljiga sätt!
I del av köket går med vardagsrummet, så man kan inte koka kaffe, titta på tv och köra vattenkokaren samtidigt här. För det går på samma och då dör allt!
Alldeles nyss blev min skärm lite mörkare, vilket betyder att batteriet slutade ladda. 3 minuter senare ropar Conny. Då har proppen gått i källaren, i tvättstugan. Som vanligt är det jag som får fixa :P Conny hade råkat ha lampan tänd, köra avfuktaren och dammsugaren samtidigt! Inte bra... Da sa jag att nåt hände uppe hos mig. Oxå...att dator slutade ladda. Bytte propp och sa jag ska gå upp och kolla om min dator laddar igen. Skulle inte förvåna mig om det funkar igen, dinget förvånar mig i detta huset!
Mycket riktigt...min dator laddar igen! Helt sjukt! Då går en del av vardagsrummet med tvättstugan i källaren! Helt galet!
Behöver jag säga att vi gör av med mycket 6 ampersproppar här hemma? Vi köper 5-6 paket åt gången! Nåt annat e inte lönt!!!

Idag har jag och Oliver bakat! Han var jätteduktig! Hjälpte till med att hälla i socker, havregryn och mjöl i smeten. Bakade ut kakorna och städade till och med efteråt! Bakade Cookies med chokladbitar i och cornflakeskakorFler bilder finns på http://mimmimyz.bilddagboken.se/

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är stora killen nu jue.. Jisses, han blir stor för fort!