Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

torsdag 31 januari 2008

Helgen och lite till!

I lördags var vi nere i Laholm och pratade tårta. Sen fick vi smaka olika tårtbottnar och fyllningar. Sen efter det var vi inne på pippilotta bara för att byta blöja på Simon, konstigt nog kostade det 325kr att byta på honom. Hittade fina byxor till Oliver och en fin boddy till Simon och 3 st mössor. Sen åkte vi och handlade lite och sen hämtade vi Oliver hos mina päron. Hem snabbt med maten och sen åkte jag in till akuten med Simon. Nu hade han hostat sen innan jul, 5 veckor alltså och inte kunnat äta nåt sen i torsdag. Så fort han försöker äta nn rikig mat så kräktes han!
Efter 2 timmar på akuten får vi komma in på ett rum och dom väger och tar tempen och pratar lite. Tar en liten stund sen kommer doktorn. Han lyssnar lite och frågar vad jag vill typ. Svar att jag vill ha nåt mot hostan typ bricanyl eller nåt. sa att det fanns en bakterie som gjorde att man bara får hosta i princip eller att långvarig hosta kan vara början till astma. Jag har ju det i släkten.
Fick utskrivet lite bricanyl fast doktorn sa att det nog inte skulle hjälpa mot hosta, för den var tydligen inte så bra mot det. Sen kom dom och tog prov i näsan för att se om det var den där bakterien han pratade om. Stack upp en tops i näsan på lillfisen...
Bricanylen har gjort så bra nytta attt jag tror nog att det är astma han han har. Han har hostat 1 gång på dessa 4 nätter han fått bricanyl och han andas så bra. Han har ju alltid varit lite rosslig i andningen enda sen han föddes och nu andas han så rent! Tänk om han haft astma sen han föddes?! Läkaren kommer i alla fall ringa upp mig i eftermiddag så får vi se vad han säger. Prov svaret hade kommit igår och där fanns nån bakterie. Får väl se sen vad som händer.

I söndags vaknade jag och hade såå ont i magen och mådde så illa! Hade även lite feber. Trodde jag skulle dö! Kunde inte stå eller gå nån länge stund. Mådde så dåligt. Trodde först jag åkt på nån magsjuka. Men när jag ringde upp syster för att beklaga mig lite och berättade hur jag mådde så frågade hon direkt om jag ätit kyckling....och i lördags blev det en kyckling macka på espresso house. Så antagligen var den inte riktigt bra. Gick ner 1,2 kg den dagen.... så e det väl när man bor på dass! Måndag och tisdag hade jag ont i magen och var helt matt. Men nu känns det bättre igen!

Idag ska jag åka buss till stan! Länge sen jag åkte buss. Jag ska in och träffa Conny så ska vi shoppa kläder inför bröllopet. Bara 2 veckor kvar nu! Jisses! Ska hämta min ring oxå! :)

Inga kommentarer: