Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

tisdag 15 januari 2008

vilken dag!

Idag skulle mamma och pappa komma och passa Oliver och Simon när vi åkte till stan. Pappa skulle hämta Oliver på dagis....
Dygnet började med att Simon hostade som en toke vid 1 i natt. Lille gubben... Prata med sjukvårdsupplysningen och dom tyckte vi skulle åka in på morgonen. Så jag ringde in på morgonen och fick en tid vid 9. Oliver ska ju vara på dagis halv 9 så vi stressade på. Tog bilen till dagis och Oliver var duktig och klädde av sig allt själv medans jag höll Simon. Då kommer dagisfröken och frågar om vi kan hämta Oliver tidigare för dom var en personal kort. Stress stress. Så jag fick ringa mina päron och se om dom kan komma tidigare och ta Oliver. Oliver visste ju att morfar skulle komma och hämta honom så annars hade han ju blivit ledsen.
Sen stressade jag och Simon in till barnakuten. Fick vänta på doktorn en stund. Sen kom hon och lyssnade på Simon. sa inte så mycket mer än att det var en förkylning och att det går över.. Fick inget för det... Så det blir väl en trevlig natt i natt oxå!
Sen åkte vi hem och tittade lite på tv...sen kom mina päron och jag åkte in till stan igen för att hinna hitta en tröja jag kan ha på lördag. Höll på att bli helt tokig... det finns inga snygga kläder! Hittade till slut en tröja inne på Vila.
Sen gick vi till guldfynd. Hittade precis en sån ring jag ville ha. Så nu är den beställd!

Har knappt varit hemma idag och känner mig helt förstörd!

Inga kommentarer: