Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

måndag 19 januari 2009

Helgen som försvann

Helgen bara susade förbi som vanligt. Nu e det måndag igen och snart dags att lämna barnen på dagis och dra vidare till skolan.

I lördags hände nåt helt oväntat.... Vi åkte till Ullared! Men innan vi gjorde det åkte jag in till staan och klippte barnen. Oliver blev tokfin i håret, lite värre e det med Simon. Jag sa klippt inte så mycket....men det lyssnade dom inte på... Vi vill ju att Simon ska ha sin pottfrissa. Nu har han rätt kort hår som är rätt hackit klippt...men men han e söt i alla fall och det växer ju snart ut igen. Tyckte det blev fan så mycket bättre när jag klippte honom själv för ett tag sedan.
Sen blev det i alla fall en tripp till Ullared med Jessica och Mange. Hittade mycket till Oliver, det var för hans skull vi åkte dit. Jag köpte även en t-shirt, en kofta och ett linne till mig. Sen på kvällen blev det fläskfilé och potatisgratäng och lite monopol på wii. En kanon dag!

Igår gick den mesta tiden åt till att tvätta...det behövdes verkligen. Fixade även till vår säng som var lite knasig. Den har lutat in mot mitten ett tag nu och igår när vi skulle vänta madrassen såg vi varför. Balken i mitten såg ut som ett V. Men händiga som vi är här fick vi fixat till det.

Nä dax att fxa till barnen och dra vidare....

Inga kommentarer: