Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

torsdag 30 juli 2009

Hjärnskakning

Dunkade i huvudet i ett skåp på jobbet igår.... Jag tömde en papperskorg och när jag reste mig upp igen så glömde jag att där var ett skåp över mig. Såg stjärnor och var tvungen att sätta mig ner på golvet en stund. Efter det började jag må illa och fick ont i hela huvudet. Stället där spetsen på skåpet hade träffat svullnade upp och blev jätteömt.

Mådde illa och hade huvudvärk och var dessutom yr resten av dagen. Jag och Jessica pratade lite om hjärnskakning men jag trodde väl det skulle mer till än så.

I morse när jag vaknade kändes det ok. Visst jag var väl fortfarande öm i huvudet när jag rörde vid såret, men annars var det helt ok. Tills jag kom till jobbet, då började huvudvärken komma smygandes så jag tog lite ipren och panodil. Men det hjälpte inte. Huvudvärken blev bara värre och illamåendet och yrseln kom tillbaka. När jag nästan var klar på avd 41 så tog jag mod till mig och frågade en av sjuksköterskorna om man kunde få hjärskakning av att slå huvudet i ett skåp. Och det kunde man tydligen....hon skickade hem mig. Tyckte jag skulle gå och säga till min chef....enligt sköterskan skulle jag visst åkt hem direkt när det hände igår. Men det är inte lätt att veta.

Så jag ska faktiskt vara hemma imorgon med. Så länge jag håller mig lugn så är det ok, men så fort jag börjar på att göra nåt kommer det igen. Så imorgon blir det till att ligga i soffan och läsa New moon!

På tal om New moon så kom både mitt paket från Ginza med hela Twilight-saga på engelska idag, plus att min Twilight-box från Amazon kom oxå idag. Den skulle ju inte komma än på 3 veckor! Snacka om att jag blev förvånad! Trodde aldrig det skulle gå så fort!
Så om man bortser från hjärnskakningen så är det en riktigt riktigt bra dag idag!

Inga kommentarer: