Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

måndag 28 december 2009

Sikken dag!

Trodde det skulle bli en kort dag på jobbet idag, men jag hade fel. Slutade 16.45. Kul kul. Men det behövs har ju inte fått jobba lika mycket denna månaden så alla timmar är välkomna. Men det känns inte alltid så kul när man får höra kl 11 att man ska göra utstädning kl 15..och det tar ca 2 timmar. DÅ känns det mest som man aldrig kommer komma hem! Men jag är hemma nu! Och jag trivs bra på mitt jobb så jag är nöjd!

Har gjort lite olika saker idag...städat en avdelning när det ingår att man ska fixa frukost till patienterna och till personalen och det har inte jag gjort innan så det blev lite spännande. Sen blev det möbeltvätt...slutade med att vi lyckades fastna med en säng i dörren. Jag kom inte ut av nån konstig anledning så Emelie drog och jag puttade på...sen satt vi fast. En av pinnarna som sitter på sängen, den handtagen titter på...den var för hög och lyckades på nåt vis fastna i skenan där porten går... Tur att Emelie är typ jättelång och kunde få loss den. Hade ju aldrig denna pygmén lyckas med! Men kul var det!

Jag hoppas på att sluta tidigt imorgon för så blir det massage kl 14! Skulle smsa Catharina när jag slutar så får vi se! Men ag håller tummarna för lite massage...med tanke på att jag jobbar 8 dagar i sträck nu....

Inga kommentarer: