Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

torsdag 20 augusti 2009

Cykla inomhus!

Det har jag gjort idag. Kändes lite skumt faktiskt, men helt ok! Så e det att jobba på sjukhuset. Ska jobba imorgon med. Sen är det helg. Då blir det mer kalas för Oliver, både på lördagen och söndagen faktiskt. Massa kalas blir det!

Funderar fortfarande på vad jag ska göra med håret. Tror nog jag insett att jag MÅSTE klippa av det. Är gråtfärdig varje gång jag tvättar håret och känner hur lite hår där kvar. Det lär jag inte märka om det är kort. Kanske slipper jag bli rätt varje gång jag kammar mig oxå...för är håret kort är det väl inte lika uppenbart hur mycket som följer med.

Funderar oxå på vilken färg jag ska tona håret i. Några förslag?

Oliver har trillat och skadat sin tå idag. Plötsligt kom han ledsen och med ett köttsår på ena sidan av tånageln. Så jag fick plåstra om honom lite!


Han har varit tokduktig på nya dagiset. Igår var han ensam lite mer än 1 timme och idag var han ensam nästan hela tiden! Plus att han åkte ensam hem i taxin! Stora killen! På måndag börjar han på riktigt.

Mer som börjar på måndag är min Allévo-kur! Har ju 8-10kg till att gå ner. Sa ju i början på sommaren att jag skulle pausa lite eftersom sommaren har ju så mycket gott...grilla, glass skräpmat när man är i väg. Men jag sa oxå att jag skulle försöka hålla vikten under sommaren, och inte gå upp det jag gått ner. Och det har jag faktiskt gjort! Så jag e stolt över mig själv!
Men på måndag är det dags att ta tag i det igen! Och med mitt jobb så lär väl dom sista kilona gå rätt fort!

Nu ska jag bubbla lite med Jessica, sen sova!
Avslutar med en bild på en trött och sleten Mimmi i soffan!

Inga kommentarer: