Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

onsdag 20 januari 2010

Musik på repeat

Har hittat en gammal favorit-låt...Diggar ju Rikard Wolff skarpt. Speciellt hans låt svart...lyssnat på den idag för mycket av det han sjunger passar så bra in på hur jag känner mig just nu.... Hittar inte den på youtube, inte heller texten på nätet. Ska försöka fixa en video på den, men jag vet inte om det går från Conny dator...

Sjunger lite för er...

Nu hjälper inget mera, nu har jag prövat allt.
Glöm mord, gift, och terror, brevbomber och salt.
Står här i en buske, kåt och desperat.
Vart fan ska jag ta vägen med allt detta mitt hat.
Och varför har du svikit och varför har du gått.
Du sa att du behövde mig, jag trodde du förstått.
Jag gav dig allt jag hade, mitt hjärta och min kropp.
Vad ska jag ta mig till när har slitits bort?

Med smältvatten rinner drömmar från taken,
försvinner i minnenasavloppsbrunn.
Jag skälver av trötthet, måste va vaken.
En yttersta utpost en dår en hund.

Svart är min himmel, svart är mitt hav,
svart varje stjärna, svart varje dag.
Mitt sinne förkolnat, svart är min lag.
Mina drömmar i askan men svartast är jag.

Älskar denna låt och gjort den första gången jag hörde den. Ska skriva in hela låten sen...

Inga kommentarer: